Wednesday, January 14, 2009

akhirnya - update utk Grafiti

hah, best nyer bila boleh gak aku upload pic2 aku ke blog nih.. mingkin rasanya pic sebelum nih besar sgt saiz nya - 3056 x 2292... mau nyer x dpt upload.. jd aku pun tukar ler saiz nyer kpd yg lebih kecik..


meh sama2 enjoy ya..



ni pasal Karnival Rakan Muda - Grafiti



baru nak start carik idea nak lukih apa daa..






grup lain dah start sketching.. siap ada yg trus spray nih - mmng pro abg pakai baju puteh nih...







grup aku maseh trus mencari idea..oit, kitorang x tau nak lukih apa.. idea dah ada, tp nak pilih yg mana tuh payah sungguh ler..




abg pakai baju puteh nih pro ler, nama beliau ialah Encik Riduan - hentam je la eja asala bunyi ada. Dia nih biasa buat keje guna air-brusher - sbb tuh dia konfident trus spray, x mcm kami yg nak sketch 1st.




gempak kan Abg nih, dia nih org Balik Pulau, dtg jauh2 nak join event nih. Pro tuh, gerun nyer..


ni pulak grup len - kombinasi 2 budak Management - attire dtg nak sini mmng gempak - ada skit hip-hop ngan baggie man nyer bottom.



brader pakai cap tuh cam hebat je buat grafiti nih, skali lg aku gerun ngan compettitors yg ada.. rambut dia mmng cool wa ckp.. hehe..



ni lak grup dak pompuan, aku rasa dorang nih main cilok idea ada satu booth kat karnival nih, trus tulih kat papan lapis yg nak kene spray tuh - Unite to Save Palestin -


kalo tgk betul2, dorang bertiga nih langsung x sedar gamabr dorang kene amek... aku rasa dorang bajet xtau nak lukih apa dah kan, jd lepak sat sambil anyam ketupat berguni2..

oh mak ngko... hah, baru sedar pic kene amek... yes girl, u on cam now ni, n i nak bgtau yg u just got Punk'd.. hehe

skrg grup aku dah start sketch semua dan start spray skit2... rasanya semua start buat jam 10 pg, tp kami start rasanya jam 11.30 nak sketch semua... isk, mmng badi HBP suka buat kerja last menet nih..




kitorang dah risau nih, sbb dah lambat ler.. grup lain dah mcm bnyk dorang srray, grup aku baru ler nak masuk kaler basic nya.. isk, risau nih..


tetiba, Profesor Tan Sri Dato' Dzulkifli Abd RazakNaib Canselor USM dtg nak tgk kitorang nyer keje.. isk, sebok jer..


memula dia tgk grup2 lain punya dulu -






gruo budak pompuan yg menganyam ketupat td pn kelam kabut sambung keje.. dan2 jer dorang nak spray.. haha..






grup dak pompuan punya idea cun gak.. cuma awal jer cun, kendia bila dorang otter sana sini, jd cam x best dah...



grup kami kan, Naib Chanselor x nak tgk,sbb kalo korang perasan, kami punya papan duk kat belaha atas bukit kat belakang, try fokus betul2.. mesti nampak..


jd skrg nih dah jam 1 ptg kot... grup2 lain, wow - mmng nak siap dah... grup aku jgn tanya.. kami slow but steady..





brader Riduan nih lak ramai peminat - aku rasa dia bwk org luar ler.. mcm ada penonton lak..






grup dak pompuan pun dah semakin maju.. sama gak grup aku...





sesi penjurian bermula ler.. Encik nih org Rakan Muda - namanya Daniel, isk, aku x leh blah ngan nama Daniel nih.. ntah, tp Daniel mcm sungguh kaya raya namanya... dlm filem mesti nama Daniel la yg baik, hero, dan dia la org kaya...



dan bermula sesi aku mengelentong En Daniel ini.. dai mcm percay jer apa yg aku ckp pasal grafiti grup kami..



aku terus menerus belasah apa je yg ada dlm otak utk mengutip markah maksima dari Encik Daniel... dan dia seperti x percaya yg kami mampu meng Grafiti kan seperti yg korang nampak tuh.. fuhh..





sesi kelentong En Daniel tamat apabila dia mula menulis markah grup kami... bestnyer sbb dah selesai semuanya..

jd ini la semua grup nya grafiti wall dorang..


Grup 1


Grup 2



Grup 3




Grup 4






Sesi Amek hadiah masing2


Tempat ke-4






Ke-3








Grup 2 - takda lak pic dorang - jd main taruk je ler




Grup 1st



Kami ler Juara Grafiti.. hehe.. 1st timer nih, x pernah pun buat grafiti, jd mmng rasa hebat.. mekaseh pd semua yg terlibat dan sesungguhnya azabnye la meng upload pic nih - dgn line yg terputus2..

selamat utk semua

2 comments:

  1. muahahhahahaha...camne buleh menang? musti deal bawah meja nie..

    ReplyDelete
  2. ohh.. itu rahsia gomen.. tp nasib ngan rezeki pun skali ler.. bakat jgn di nafikan.. ihik

    ReplyDelete